Ik heb hetzelde probleem met mjn 836A Arbeiderskastje. Het probleem zit in de middenaftakking van de gloeidraadwikkeling.
De eindbuis, een E443H is direct verhit. De gloeidraadwikkeling heeft een middenaftakking. Bij mij zit die aftakking niet precies in het midden. Daardoor ontstaat brom. Toen ik als proef deze middenaftakking losnam en twee weerstanden van 47 Ohm in serie over de gloeidraadwikkelong zette en het knooppunt aan massa legde, was de brom verdwenen.
Misschien is dat bij jou ook het geval. Maak de middenaftakking eens los en maak een kunstmatige middenaftakking met twee weerstanden van 47 Ohm. Nog beter is een ontbrom potmeter van 100 Ohm, dan kun je op minimum brom instellen.
Dat de brom enkele seconden na inschakelen optreedt komt doordat de E443H net als de 1823 gelijkrichter snel op temperatuur is.
De 836A heeft hetzelfde chassis.
Groeten,
Peter