Bij problemen met het ontvangen van mail via het forum... (Algemeen)

door Admin @, 20.05.2022, 18:14 (198 dagen geleden)

Mail die via het forum verzonden wordt, komt zoals bekend niet altijd aan vanwege antispammaatregelen. Sommige providers plaatsen mail die via het forum verzonden is, niet in de spambox van de ontvanger maar weigeren hem simpelweg.

De grootste 'boosdoeners' zijn Gmail en Ziggo (inclusief Casema, Quicknet, etc), zo blijkt uit een analyse die ik heb gedaan bij de afgelopen onderhoudswerkzaamheden. Die zijn graag roomser dan de paus, hoewel vanuit hun standpunt ook wel weer begrijpelijk - het scheelt zeker bij Gmail wereldwijd waarschijnlijk gigabytes of terabytes per dag.

Na een upgrade van de forumsoftware die voor februari 2023 in de planning staat, zal dat probleem verholpen zijn en zal bij de meeste providers de mail goed aankomen, hooguit een keer in de spambox.

Tot die tijd is de aanbevolen 'oplossing' voor degenen die een gmail- of ziggo-adres gebruiken of gemerkt hebben dat ze de forummail niet of niet altijd binnenkrijgen maar toch contact willen leggen buiten het forum om, om hun mailadres "versluierd" in hun handtekening (signature) of een reactie op het forum te zetten. Versluieren kan bijvoorbeeld bestaan uit het vervangen van @ door (apestaartje) of (at) en gmail(punt)com of alleen gmail te schrijven.

Zo werkt het openlijk vermelden van een mailadres niet als magneet voor spam.

RSS Feed van deze thread
powered by my little forum