Reparatie AG1025 (Techniek Overig)

door soundman2 @, Wouw, 07.11.2018, 20:22 (1997 dagen geleden) @ Leo Snoeren
Bewerkt door soundman2, 07.11.2018, 20:42

In elk geval is er een frictie aanwezig. Bij veel duitse pick-ups, zoals Dual en PE gaat dat met een zgn steuerpimpel, een klein plastic palletje. Als de arm op de steun ligt staat die frictie (bestaande uit een onbeweeglijk deel aan de arm en een beweegbaar deel) in de uiterste stand. Het beweegbare deel wordt door de frictie meegenomen naar het midden van het plateau. daar wordt door de vorm van de plateau-as het beweegbare deel steeds teruggeduwd. In de uitloopgroef is de verplaatsing van het beweegbare deel zo groot, dat de nok op het plateau de arm meeneemt. Bij een wisselaar zal de arm een draaibaar plaatje op een groot tandwiel naar buiten duwen, waardoor het grote tandwiel wordt meegenomen door de tanden op de as van het plateau. Je kunt dat gewoon los oefenen. De beweegbare arm moet gewoon met de arm meebewegen, zolang hij niets raakt. Kontroleer of de frictie niet te klein is. Daar zou de veer voor kunnen zorgen, maar ik ken de pu niet.
Ik heb wel ervaring met wisselaars en gewone pick-ups. In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt is het wel vernuftig, maar zeker niet zeer kritisch. Als het mechaniek in orde is weigert het nooit.
Ik weet niet of de Philips ook een steuerpimpel heeft, ik dacht van niet. Enige maanden geleden heb ik er nog een vervangen bij een PE2010.


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum