Zomaar een AM wetenschaps vraag (Algemeen)

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 01.06.2018, 00:54 (2118 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Ik denk inderdaad dat het zo'n baken is geweest.
TOP:OK: :OK: :OK: :OK:

Uiteraard is de riedel ietsjes anders als ik mij kan herinneren maar dat zal
baken afhankelijk zijn.
"...alle VOR-DME's vermeld die in Nederland staan. Met 'Identificatie' wordt de drieletterige code bedoeld die door elk station..."


Kan ook kloppen was in omgeving Leiden en dus een schiphol in de buurt.

Of scheepvaart baken, bv scheveningen, immers ook aan de kust.

Ik houd het op een NAVIGATIE baken.

Super bedankt.

Toch mooi dat het gedetecteerd kon worden op een buizen versterker
met enkel wat lange draden.
Ga dat toch nog eens uitproberen of het lukt.

De versterker heb ik altijd nog bedacht ik mij.
De Ag9016
Foto dat het nog een pickup was en rap enkel een versterker in wijnkist.
[image][image]

http://www.frequentieland.nl/luchtvaart/bakens.htm

In vliegtuigen worden radiopeilers gebruikt in de langegolf en middengolfbanden (255 - 1606,5 kHz). In de hele wereld zijn Non Directional Beacons (NDB) in gebruik speciaal voor gebruik in de luchtvaart. Non Directional Beacons worden zowel gebruikt voor de navigatie onderweg (en-route) als voor de navigatie tijdens nadering en landing. Een baken dat voor nadering en landing wordt gebruikt wordt een locator genoemd.

Non Directional Beacons worden geïdentificeerd door twee letters (locator) of drie letters (en route baken). Deze letters worden in morse uitgezonden door middel van onderbreking van de draaggolf (A1 modulatie) of door modulatie met een toon van 1020 of 400 Hz (A2 modulatie).


Berichten in deze thread:

 RSS Feed van deze thread

powered by my little forum