|
Nederlands Forum over Oude Radio's |
Re: B5X63A
Geschreven door Hessel de Greeuw op 24. Jul 2007 22:18:40:
In reactie op: Re: B5X63A geschreven door W.H.Nijboer op 23. Jul 2007 23:31:06:
Hallo Willem en andere hobbyisten
De weerstanden aan pootje 6 en 8 had ik al gecontroleerd en deze waren 10 en 134K (ipv33K) Dus heb ik alleen R9 vervangen voor een andere van 33K, ook R14 was nog goed 2K2 Ohm.
De keramische C 23 van 10 nF heb ik losgehaald en hij meet precies 10nF.en C38 meet 5K ipv 4K7 dus ook nog binnen de grenzen.
Maar wat ik van Henk begreep is dat wat ik meet niet zaligmakend.
Ik heb alle 100K weerstanden gemeten, ze waren allemaal nog binnen de 10%, alleen R19 was 118K, die heb ik vervangen.
En ik heb R40 die 1K6 was ipv 1K nog vervangen.
Er zijn nieuwe schaallampjes in gegaan, de koortjes voor de hoge en lage tonen zitten er weer aan en doen het ook weerDe radio had zo lang stil gestaan dat van de schaal aanwijzer de stalen rollen die over een rubberen rol moeten draaien (die in het vliegwiel zit) helemaal in het rubber was gedrukt.
Ik heb van een fietsband ongeveer 1,5 cm afgeknipt en dit er omheen gevouwen en nu werkt het weer redelijk.
Ook de FM wijzer kon haast niet meer verplaatst worden, ook al omdat overal het vet verdroogd was.
Een paar druppeltjes naaimachine olie heeft hier wonderen gedaan.Blijft over dat hij nog steeds een zachte brom geeft in alle standen van de golfbereikschakelaar als ik de PU aansluiting aanraak en heb geen idee waar dat vandaan komt.
Momenteel staat hij op de keuken tafel te spelen.
Ps. Ik heb nog een vraag.
Is C50 er voor om het laatste restje brom van de 130 Volt af te halen, of heeft hij een andere functie? Wie kan mij dat vertellen.
Hessel
- Re: B5X63A Henk van den Broek 24.7.2007 22:36 (5)
- Re: B5X63A Hessel de Greeuw 26.7.2007 15:00 (3)
- Re: B5X63A Martin Deubel 26.7.2007 15:28 (2)
- Re: B5X63A Hessel de Greeuw 26.7.2007 21:09 (1)
- Re: B5X63A Henk van den Broek 27.7.2007 00:13 (0)
- Re: B5X63A W.H.Nijboer 24.7.2007 23:29 (0)
- Re: B5X63A W.H.Nijboer 24.7.2007 22:34 (0)